Bu Blogda Ara

12 Ocak 2011 Çarşamba

Çırptım çrptım karıştırdım, bana kek yaptım :)

Ortaya bir ürün çıkartmak beni tatmin eden. Ürün yoksa mutluluk da yok. Belki de bu yüzden seviyorum yemek yapmayı, sonunda somut bir ürün olduğu için. Belirli işlemlerin sonunda ortaya elle tutulur gözle görlür bir ürün çıktığı için. Hatta ve hatta dile damağa ruha hitap ettiği için. -ee tabi sonuç müsbet ise, yanmış bir yemek, dibi tutmuş bir tencere değilse-

Bulduğum tariflere sadık kalmayı becerebilsem keşke. Ama nedense asiyim ben, işime geldiği gibi yapacağım. Adamlar denemişler ve senin için vermişler ölçüleri daha ne istiyorsun, ne diye kaşınıyorsun, risk alıyorsun... İçim rahat etmiyor, daha doğrusu işime gelmiyor :))

Çırptım çırptım karıştırdım kendime kek yaptım...

Cevizli - incirli - tarçınlı kek:


Malzemeler:

1,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı şeker
2 yumurta
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı ince kıyılmış kuru incir

Şeker, zeytinyağı ve vanilya bir kabın içinde çırpılır üzerine sıra ile iki yumurta ilave edilerek karıştırılır. Süt ,ceviz ve incir eklenir
Un, tarçın, tuz ve karbatma tozu bir kabın içinde çırpılır, ve diğer karışıma eklenir.
Yağlanmış olan kek kalıbıa koularak önceden ısıtılmış fırında 175 deredede 30 dk pişirilip fırında 15 dk soğumaya bırakılır.

Afiyet olsun...

Güncelleme: Zeytinyağı yerine ayçiçek yağı ya da msırözü kullanıyorum artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder